יום שישי, 13 באפריל 2018

עצמאות כחול לבן - להיות בעלת עסק עצמאי

אני חושבת הרבה על עניין העצמאות,
כשאני אומרת לאנשים שאני מעצבת פנים
ומתעסקת בעיקר בסטיילינג לבית,
התגובה הראשונה היא "איזה כיף לך"
אז נכון שכיף לי ואפילו מאוד,
בחרתי לעבוד בתחום שאני אוהבת.
האמת זה התחום שאני מתחברת אליו מגיל צעיר
ואפשר לומר שאין הרבה תחומים שאני טובה ואוהבת
כמו עיצוב ואנשים.

בחירות והחלטות
פרויקט עם האדריכלית יעל שניר נוימן 





העניין הוא וזה בעצם האתגר בעצמאות
זה השילוב של כל התחומים האחרים,
שיווק, פרסום, מכירה, תמחור נכון להתנהל מול רואה חשבון,
ביטוחים, פנסיות ועוד...
בעצמאות יש את המחשבה התמידית (ואצלי זה יוצר גם לחץ )
לקבלת עבודות נוספות,
ולהיות עם האנשים והעיצובים שאני אוהבת ומפתחים אותי.


משרד בשטח (:
פרויקט משותף עם יעל שניר נוימן 

אני מאמינה שאותם דברים מעסיקים גם שכירים,
רק כעצמאי אתה מתמודד איתם עם עצמך ומול
הבוס הכי קשה, בעצם אתה (:
והבוס הזה הוא לא תמיד קל וגם ביקורתי 
ולא תמיד רואה את מה שעשית לאורך כל הדרך,
אני מאמינה שחברותי העצמאיות מבינות על מה אני מדברת.

בחירות ביעוץ ממוקד, המטבח כבר מורכב,
יצא מוצלח ואני כל כך שמחה.

אז לכבוד יום העצמאות בחרתי לכתוב
גם על הדברים הטובים בעצמאות וגם על האתגרים.
אין ספק שלפעמיים אני נהנת מימים רגועים בבית
שבהם אני מחליטה לצאת לריצת בוקר ואז להמשיך
את היום במרץ וגם אם זה אומר שאשב על דברים
בלילה או בשעות לא קונבציונליות.
היתרון בעבודה מהבית זה להנות ולחבק את הכלבה
וגם בחלק מהימים לחכות לבנות שבאות מבית ספר.

פני נהנת יום יום לעבוד מהבית (: 

הכניסה לביתינו 

חברתי הטובה תמיד מוכנה ומזומנה לריצה 

קפה של בוקר במשרד הביתי (:

אני אישית מאוד אוהבת את השילוב של ימים
ארוכים ועמוסים בעיצוב משובח במרכז והימים המאזנים בקיבוץ.
וכמו בכל דבר יש מזה ומזה ואני לומדת לחיות בהבנה שזה חיי העצמאות.
השנה בחרתי גם לאתגר את עצמי ולעבוד עם זימרן בן עמי 
שהיא מאמנת עיסקית ולהתקדם עם העסק,
יש חשיבות בעסק עצמאי לקבל יעוץ והסתכלות מהצד
וגם תמיכה שעוזרת להתקדם.
כמובן שהיו ימים שיצאתי מהאימון ושאלתי את עצמי 
איך אני מתקדמת מכן? בסוף התשובות מגיעות. 

נוף מהמם בתל אביב ביום צילומים
של האדריכל ערן בינדרמן
בצילום הצלם עודד סמדר.

מאוד מעניין אותי לקרוא מה אתן מרגשות לגבי העבודה שלכן?
העצמאות שלכן? מזדהות עם הפחדים? מה החשש שלכן ?
מה אתן מאחלות לעצמכן בעצמאות העיסקית והאישית?

חשבתי על כך הרבה,גם השנה אני מאחלת לעצמי פרויקטים מעניינים
ויפים עם אדריכלים שכיף לי לעבוד איתם ו... הרצאות בחו"ל.
מחכה לקרוא ממכן וחג שמח מיכל 

כל הצילומים נלקחו מהאינסטגרם שלי 
מוזמנים לבקר אותי שם


16 תגובות:

  1. קודם כל אאחל לך את כל מה שאיחלת לעצמך, בטוחה שזה יתגשם! מסכימה איתך כל כך שיש צדדים כל כך טובים לעצמאות לצד הרבה אתגרים, במיוחד נושא "הבוס הקשוח" והעובדה שאנחנו גם הבוס, הנהג, הפרסומאי, הגרפיקאי, מנהל קשרי הלקוחות ועוד ועוד, וכל זה במקביל. אני נמצאת לקראת שינוי מאוד גדול ומקווה למצוא בו גם את דרכי מבחינת הקריירה. יום עצמאות שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבת כל כך נכון, אני כמובן סומכת עליך ואת תמיד מוזמנת להתיעץ, לשתף ולעשות החלטות עם המנהלת של העסק שלי (: חחח החיבור בנינו היה מיידי למרות הבדל של עשור אבל הדרך דומה, בהצלחה לך בכל דרך שתבחרי

      מחק
  2. כתבת מדויק על האתגרים והמחירים... גם אני עצמאית �� מכירה את זה טוב! אחד הדברים שקבעתי לי אחרי שנה כעצמאית זה שאני מתחייבת לעצמי למצות את הייתרונות של העצמאות כי את המחיר אני בכל מקרה משלמת...
    וזה בעיקר נוגע בסוגיות של חופש - כמה חופש אני מאפשרת לי? כמה אני סומכת עליי? כמה אני מפרגנת לי? 7 שנים עצמאית וכל שנה אני יותר חופשיה. יותר טובה אליי. ומתוך כך יותר פרודוקטיבית, איכותית ובהתאם כמובן - התוצאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. זימרן יקרה לא סתם הייתי אצלך, יש לי עוד הרבה מה ללמוד וכבר בתגובה שלך למדתי הרבה, אני שמחה שהכרנו ומחכה להמשך, חג עצמאות שמח לך ובהצלחה בפרויקט החדש שלך

      מחק
  3. כעצמאית יחסית טריה, גם לי זה הכניס הרבה לחץ לחיים. מזדהה עם היתרונות והחסרונות שציינת.
    שואפת להשתפר בזה כל הזמן...
    ושנחגוג את עצמאותנו לא רק ביום העצמאות ��

    השבמחק
  4. תודה רבה אוסנת על התגובה, אני כמובן מבינה אותך, תקראי פה למעלה את התגובה של זימרן היא מאוד עזרה לי לחשב מסלול מחדש, תמיד בכל דבר דברים באים וצפים, אבל עצם העניין שמודעים לזה זה כבר עוזר , וכתבת ברכה נהדרת שנחגוג יום יום

    השבמחק
  5. בדיוק בימים אלה אני מתחילה את צעדי בתור עצמאית, רק להגיד את המילה בקול מכניסה אותי ללחץ. אין ספק שיש לי עוד הרבה מה ללמוד.מאחלת לך המון בהצלחה עם האיחולים שלך לעצמך.

    השבמחק
    תשובות
    1. ויקי יקרה בהצלחה בדרכך החדשה, דברים לוקחים זמן, לפעמיים זה הולך בקלות ולפעמיים הדרך ארוכה , אבל אם לא מנסים לא יודעים, בהתחלת הדרך הייתי גם שכירה וגם עצמאית כי מאוד נלחצתי , אם הזמן מנסים עוד דרכים, עצמאות קלה וטובה לך

      מחק
  6. מקסים מיכל.
    אני חושבת שכתבת את זה הכי טוב, אין עוד דבר שאת טובה בו ואוהבת יותר מעיצוב ואנשים.
    זה בדיוק מה שעושה את זה שווה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך יקרה , היתה לי בעיה בבלוג ולא הצלחתי לייצר תגובות , מרגש לקרוא את מה שכתבת

      מחק
  7. היי מיכל, וואו כמה שזה מדוייק.
    גם אני, יצאתי לעצמאות השנה והאתגרים הם אינסופיים. מהדברים הקטנים כמו תחושת הבדידות שלפעמים מציפה, הפחד מהגבולות של עצמך ומרגעים שאתה שואל למה עשית את זה. אבל את האמת, זה שווה את זה. ובטוחה, ולו רק מלראת את התמונות שלך באינסטגרם, שאת מרגישה כך.
    תרשי לעצמך להנות מהרגעים של ההתקדמות ומהדרך. טיפ שלי עוזר- תכתבי בסוף כל יום פתק חדש של משהו (מגדולי ועד קטן) שלמדת היום.
    כך תמיד את יודעת שאת בתנועה קדימה ⁦♥️⁩ בהצלחה!!

    השבמחק
  8. איזה כיף של תגובה, למרות שהצטערתי לשמוע על הבדידות בימים מסוימים זה היתרון בשיתופי פעולה , תודה לך על התגובה ולוקחת את הטיפ ומאחלת לך הרבה הצלחה בדרך החדשה, את צודקת זה שוה את זה, רק לפעמיים הלחץ משתלט (:

    השבמחק
  9. כל כך מדויק, בתור מעצבת פנים תמיד אמרתי שאין מצב שאני יעבוד כעצמאית כי אני בנאדם של מסגרות ואחרי לידת הבת שלי הכל ישתנה. רק רוצה להישאר בקרבת אז החלטתי שזאת הדרך לצאת להצמאות ובעלי מאוד נלחץ בגלל הנושא הכלכלי כי בהתחלה כמו שאת יודעת זה קשה. אני מאבדת ביטחון. הוא אומר לי למצוא עבודה ובמקביל לצאת לדרך עצמאית אבל שהוא ידע שנכנס כסף בסוף חודש. מקווה לא לאכזב את עצמי יש פחד לא ינצח אותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד מבינה את החשש ולכן שנים עבדתי גם כעצמאית וגם כשכירה, כל זמן והתקופה שלו והילדים זקוקים לנו בשלבים מסויימים של החיים ולפעמיים פשוט קופצים למים ולומדים לשחות, שיהיה בהצלחה, מחכה לקרוא על ההתפתחות שלך אביגיל

      מחק
  10. כשהמיינד חלש, המציאות בהתאם.
    חשוב לדעת את כל התמונה, איך המטריקס עובד, כדי לנצח, כדי להיות מעל הקשיים.
    לדאוג לעתיד בדרך, זה חלק מהעניין וזה תלוי רק בנו!

    השבמחק
  11. תודה רבה על התגובה. בהחלט בידיים שלנו

    השבמחק