יום שישי, 14 באוגוסט 2015

לפתוח דף חדש

השנה התחלתי לכתוב, ממש לכתוב טיפים וכתבות.


הכל התחיל כשחי שפיר מנהל האתר בשריד ביקש ממני לכתוב טיפים לשיפוץ הבית. 
ואני ... הילדה שבי צעקה לי ״את? עם הדיסלקציה והשגיאות כתיב? מה תכתבי?"

ואז, כתבתי בחמש דקות 10 טיפים. חי שפיר הוסיף לזה תמונות ואהבתי, השד היה לא כל כך נורא ... 
עם קצת עזרה גם אני יכולה!

המסר שלי הוא שגם בגיל 40 אפשר לשחרר את מה שהיה שייך לילדות ולראות איך למרות הקושי אפשר להתמודד.
לכולנו יש עקבות שמנהלות אותנו גם בגיל מאוחר ... 
עם קצת עזרה לומדים לשחרר.

תודה לרחלי מס ויונית צוק שדחפו אותי למים העמוקים ! 

אז פוסט זה יהיה על טיפים למטבח ובהמשך יהיו עוד פוסטים וגם חומר אישי יותר ומקווה שתאהבו, 
מוזמנים להגיב דעתכם חשובה לי.

מטבח הוא לב הבית 
שנים רבות אני מתכננת ומעצבת מטבחים ואוהבת את התחום והפרטים בו שכל כך חשובים לתפעול ואחסון נכון. 
אז לפני שאתם משפצים או בונים כמה נק' למחשבה.


סטיילינג:מיכל אגם ; צילום:אביעד בר-נס



  • יש מספר תוכניות למטבח, המוכרות יותר הן מטבחים בצורת ר׳ ו- ח׳ ובשנים האחרונות ישנם הרבה מטבחים עם אי שניתן לעבוד עליו ואף לשבת סביבו. אך ישנן אפשרויות נוספות כגון מטבח של שני פסים, קו אחד משמש לכיירים וכיור, פס נוסף לארונות גבוהים ומקרר (ראה צילום).

  • במטבחי ר׳ ו- ח׳ נוצרות פינות, ישנן אפשרויות רבות לניצולן כגון קרוסלה, מגיק קורנר (פינת קסם) ואף מדף קבוע, אך מניסיוני עדיף לוותר על הפינות וליצור פינה ריקה ומשני צידיה מגירות. אני אוהבת את מטבחי שני הפסים משום שאין בהן פינות ונוצרת תחושה מרווחת ומעוצבת.

  • בשנים האחרונות מטבחים רבים מתוכננים ברובם עם מגירות. המגירות נוחות לשימוש והפירזולים החדישים מאפשרים לאחסן בהן ציוד רב. כמובן שאני ממליצה על מגירות בשליפה מלאה וטריקה שקטה.

  • בנוסף למגירות ישנה אפשרות נוספת של מגשים נשלפים, אף הם נשלפים בשליפה מלאה וטריקה שקטה. חסרונם הוא שיש צורך בפתיחת דלת לפני שליפת המגש הפנימי.

תכנון ועיצוב:מיכל אגם ; צילום:דודי ארדון

  • את משטח העבודה יש למקם בין כיור לכיריים והמלצתי היא שמידתו תהיה כ- 120 ס״מ.

  • לחזיתות המטבח ישנם חומרים רבים, אפרט את הידועים והמוכרים ביותר:
    פורמיקה - בשנים האחרונות ניתנת במספר רב של גוונים וצורות עם קנטים עבים אשר יוצרים גימור מעולה לדלת.

    פורניר - קליפה של עץ שנותנת מראה של עץ לכל סוגיו.
    דלתות צבועות על
    m.d.f - דלתות יפות בעלות מראה חלק ויפה, ניתן גם במסגרות.


אדריכלות ועיצוב פנים :רמה דותן וערן בינדרמן ; סטיילינג:מיכל אגם ; צילום:זאב ביץ   

  • ניתן להשתמש בקרמיקה מיוחדת להשלמת מראה יחודי למטבח.

  • שימוש בשיש או בזכוכית לחיפוי קיר למראה מודרני.

  • ידיות - ישנם סוגים רבים של ידיות בחלקן מחוברות אל הדלת ובחלקן שקועות בדלת כחלק אינטגרלי מהדלת.

  • שימוש בפירות וירקות כאלמנט עיצובי במטבח (ראה תמונה).

  • חשוב מאוד לתכנן ולעצב את המטבח מראש משום שעלות ההשקעה במטבח היא גבוה ומטבח משרת אותנו לשנים רבות.
פרויקט משותף:סיון יתום ומיכל אגם ; צילום:לימור הרצוג אהרוני



ולסיום משקה קר ומרענן לקיץ: שימו בבלנדר לואיזה, נענע ומיץ סחוט מלימון. מוסיפים מים והרבה קרח וטוחנים היטב.
ממש מרענן לקיץ וגם בריא...



מוזמנים להכיר אותי קצת יותר מקרוב דרך האתר שלי,www.michalagam.co.il
מיכל





16 תגובות:

  1. מיכל, נהניתי לקרוא, את תותחית בתחומך!! כל הכבוד ובהצלחה!

    השבמחק
  2. מיכל, נהניתי לקרוא, את תותחית בתחומך!! כל הכבוד ובהצלחה!

    השבמחק
  3. מיכלי ....את כותבת בלוג !!!! גאה בך , מקסים ...אמשיך לעקוב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מי היה מאמין (: עשית לי חשק עם התמונות היפות שלך ... יש לי הרבה חומר מחכה רק לארגן אותו לפוסטים ... תודה לך אהובה

      מחק
  4. הי מיכל,
    מקסים!! הפתיחה כנה ומרגשת מאוד.
    התמונות מרהיבות, תודה על המתכון :)

    השבמחק
  5. זה נראה ככ טבעי! חוץ מזה שזה פשוט מתבקש שתפיצי מהכשרון והידע שלך :)

    השבמחק
  6. תודה תודה ציפי ממש שמחה לקרוא את מה שכתבת (;

    השבמחק
  7. בהצלחה יקירה,
    בטוחה כי העיסוק החדש יביא לך הרבה שמחה וברכה!

    השבמחק
  8. אמן אמן כיף לפתוח ככה את הבוקר אהובה 😘

    השבמחק
  9. אני ממש מסכימה עם כל מילה שכתבת בנוגע לתכנון המטבח. כיף לראות שאנחנו חושבות באופן דומה על החשיבות שיש לתכנון נכון וגם על "כללים" שאנחנו מיישמות .נהניתי לקרוא ! :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. המון תודה על התגובה ! כיף לקרוא וכיף לדבר על הדברים ביחד, זה תמיד מפרה ומלמד 😘שמחה שאהבת

      מחק
  10. אוהבת כל כך את העיצובים שלך. תענוג. עושה טוב על הלב היופי הזה.

    השבמחק
  11. איזה כיף לקרוא ! המון תודה ושמחה שאהבת

    השבמחק