יום שני, 27 בנובמבר 2017

לידה וחיבור לחושים שלנו

לפני כשבועיים זכיתי לראות פלא עולם,
לידה.
בת דודתי לירון שעליה כבר כתבתי בהקשר לאהבה עצמית 
בפוסט כאן, הזמינה אותי ללוות אותה ובן זוגה בלידת בנם הבכור.
שמחתי מאוד והתרגשתי איתם לקראת הלידה.




הלידה היתה ארוכה והייתי עימה שעות בחדר לידה,
אך אני חושבת שזאת אחת החוויות המרגשות בחיי.
לחוות לידה מהצד ולא לחוות את הכאב,
גורם לך לחוות את הכל באופן אחר.
לקח לי שלושה ימים לצנוח לקרקע.



חווית לידה מבחינתי היא עוצמתית,
מרגשת, חוויתית, כואבת, אך זהו כאב טוב.
לירון היתה גיבורה ועמדה בכאב בגבורה.
אני חושבת שאחד הדברים החשובים בלידה 
זה להתחבר לגוף ולתחושות וכן גם לכאב.

אופק וזיו
אהבה ממבט ראשון

כל הלידה השמעתי לה שירים ואף רקדנו,
אני כל כך מאמינה בחווית לידה כזאת.
ללירון היתה לידה ארוכה עם זירוז שדרשה אפידורל,
למזלם לירון ובן זוגה הזמינו דולה ללידה מה שגרם 
לתהליך להיות רגוע יותר.
אני אישית גם מאמינה בדולה מלווה ובלידה השלישית 
שלי בחרתי במיילדת פרטית מאיה נותקין, שהיא גם דולה.

גוני וזיו,
כמה היא שמחה שנולד.

אני מאוד מאמינה בלידות טבעיות,
ולמזלי זכיתי ללדת את שלושת ילדי ללא אפידורל,
אני יודעת שזה לא מתאים לכולן וגם לא כל לידה מאפשרת
התנהלות טבעית.
מאוד חשוב לי לציין שאני מרגישה שיש צורך גדול בגמישות,
הבנת המצב שלא תמיד הכל הולך כמו שתכננו ולפעמיים צריך
לחשב מסלול מחדש ולהקשיב לעצמנו שוב.


אני וזיו (:

השבוע שרצתי בפרדסים והרחתי את ריח ההדרים
נזכרתי בפוסט שכתבתי על 
עיצוב והחיבור לחוש הריח והשמיעה,
מוזמנים להיכנס ולקרוא על כך.

הנוף בריצת הבוקר,
בין המאגר לפרדסים.
המחשבות עפות על פוסטים חדשים בבלוג.
גם בלידה של לירון הדולה נתנה לה להריח את שמן ההדרים,
זה מאוד ריגש אותי, בכלל כל חווית הלידה הציפה בי
כל כך הרבה זכרונות מהלידה שלי.

שלושת הפרחים שלנו,
כשבנינו את הבית היו לי שלושה אריחים שקניתי מזמן,
החלטתי לשים אותם ביציקת הבטון של מדרגות הכניסה לבית.
כבר אז ידעתי שיסמנו לי את שלושת הפרחים שלנו.
(אז מירן עוד לא נולד)

אשמח לקרוא מה חשבתן על חווית הלידה שלכן?
עם איזה כוחות אתן יצאתם ממנה?
ובמידה ואת לפני לידה וגרמתי לך להתלבט לרגע על לידה טבעית,
ללא אפידורל, זכיתי...
מחכה לקרוא ממכן,
מיכל.

בן הזקונים שלנו, מירן,
כמה חודשים שלפני שלירון ילדה,
התלבטתי מה לעשות עם השידה שעברה
בין כל ילדי, לשמחתי נמצא לה בית אוהב (:
צילום ענת חרמוני.
עיצוב מיכל אגם אליסון.

אני רוצה לציין לטובה את צוות איכילוב שהיו פשוט נפלאים.
כל מיילדת בדרכה, בנועם שלה ובנסיון הרב שצברה נתנה המון כוח.
וטלי כהן הדולה המקסימה שהיתה שם בשביל לירון בן זוגה וגם בשבילי (:
אני ילדתי בשלושה בתי חולים שונים כרמל בחיפה, בחדרה ובנצרת.
כל אחד מבתי החולים הללו והצוות בו היו שותפים מלאים להצלחה שלנו,
בהזדמנות זאת אני רוצה להודות גם לצוותים שם.

2 תגובות:

  1. מיכל אהובה,
    אני כלכך אוהבת את השילוב שלך בין החיים לעיצוב (כאילו זה בכלל נפרד (; )
    תודה על השיתוף המרגש, הוא העביר לי חוויה כלכך עוצמתית, מחוברת וטובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך רחלי אהובה, כן אין הפרדה בין החיים לעיצוב (: שמחה שהשיתוף עבר אליך כך ...

      מחק