יום רביעי, 20 ביולי 2016

המותג גליפס והחיבור של מירב ושלי לכתיבה ויצירה

לפני כמה זמן כתבתי שההשראה באה לי מכל מקום,
לאחרונה אני נהנת לשוטט בעיצובים באינסטגרם ורואה גם אנשים קבועים שעוקבים אחרי.
אני נהנת להסתכל ולהכיר אנשים חדשים ברשת, ככה שממש במקרה נתקלתי במירב.

מירב בעלת המתוג Glyphs
צילום איקו פרנקו



כשפתחתי את הבלוג ידעתי שחלק מהפוסטים יהיו על יוצרים ישראלים, מעצבים ועוד.
אני מאוד אוהבת יצירה ואנשים, כתבתי כבר בעבר על רונית מינסטר מוגל  שמיצרת בפורצלן
ועל סטודיו קאהן שיוצרים בקרמיקה וגם על תמר מסטודיו Boodo שמייצרת מוצרים  מלבד.

הפעם נסעתי ופגשתי את מירב במפעל ברזל משפחתי שקיים כ- 40 שנה ובשנתיים האחרונות מירב
הקימה בתוכו את המותג  Glyphs .
מאוד אהבתי את המוצרים ואת הרב גוניות משרשרת ועד שולחן צד, מדפים, תמונות ועוד.

שרשרת סוס
צילום - איקו פרנקו


משהו בי התחבר למירב בלי להכיר אותה, כנראה הרבה בזכות מה שכתבה לי כמה ימים אחרי שפניתי אליה.
אצטט אותה כי היא משקפת לי את אחת הסיבות שתפסתי אומץ ופתחתי בלוג,
למרות שתמיד פחדתי לכתוב כי יש לי המון שגיאות כתיב אבל הצורך להשפיע ולשתף בער בי.



מתקן לניירות ומעטפות
צילום - יניב כהן

מירב כתבה, שהמפגש איתי, דווקא ממקום אישי - האינסטגרם  הפרטי שלה
שמכל הרשתות החברתיות, בהן מתערבבים להם ערכים של שיווק, מיקוד, 
או תדמית לעסק, שם באינסטגרם היא עם הכי פחות פילטרים. 
עבורה זו מעיין פלטפורמה חפה ממניירות, שבה היא באה נקי ומבטאת באופן טהור ומזוקק יותר את עולמה. 


תהליך היצירה במפעל
צילום שגיא כרמי.

גם כיום כשיש לה יותר עוקבים היא נהנת מהאותנטיות ומהדרך, לתעד ולהנציח תמונות, 
השראות ורגעיים מחייה. כשנחשפתי לראשונה לאינסטגרם שלה, 
אי אפשר היה להתעלם מאהבה למילים,  למשפטים ולשירה.
ובאמת מירב מעידה, שאחת האהבות שלה הן ליצירת ביטוי שנוגע בנפש,
ומילים זו אחת הדרכים העצומות והמיוחדות לכך.


  

X Y
"כרומוזומי המין, זכר ונקבה.
בלי אחד מהם אין אנו חיים.
זה הצורך שלנו אחד בשני "

החיבור שלי למירב הוא כנראה חיבור למילים ליצירה, חיבור שנובע גם מתשוקה משותפת
להשראה, לעיצוב, לתבונה ורגישות.
עבורה וגם עבורי, התחום שלנו, יוצר מפגש בין אנשים וכשהם מתחברים ליצירה שלנו
אנו מפיקות מכך הנאה ועניין. זה סיפוק מרגש ונפלא. 


מתלה לתמונות ופתקים.
אצל מירב במשרד הוא
משמש למשפטים בעלי משמעות.


מירב כתבה לי: "לעיתים אני מבקרת את עצמי על הצורך הזה, לשתף אחרים. 
אך אז אני מתפייסת ביני לביני ואומרת, בני אדם רוצים לשתף, 
גם מתוך הצורך הזה לשנות משהו בעולם, להטביע חותם ולו הפעוט ביותר,לא כל שכן משמעותי. 
זו משמעות האבולוציה. החל מהצורך ללדת ילדים ולהמשיך את עצמינו, כלה ביצירה, 
בשירה , במדע ועד הצורך הקטן הזה לשתף שיר או תמונה." 
משפט שאני אישית כל כך הזדהתי עימו. 

מירב ואני 

כשנסעתי אליה לסטודיו ולמפעל, היא סיפרה לי יותר לעומק על המשמעות של גליפס.
בפשטות גליפס באה מתשוקה ליצור. ליצוק בחומר תוכן חדש.
להביא משהו אחר. וכיום מירב מרגישה שיותר משהיא בונה מותג, היא בונה בית.

שילוב של מדפי ברזל צבועים בלבן
עם עץ.
צילום איקו פרנקו 

בעיקר בית פתוח. המזמין אליו לקוחות ומעצבים ומעניק להם אפשרות לעצב עם אין סוף אפשרויות.  
מקום בו יש עולם של מוצרים עם תמהיל מאד מגוון וייחודי, שיוצר שפה. 

זר מברזל וקובית ברזל מוזהבים.
חלל בעיצוב אדריכלית אורנית ווסרמן.
צילום -סוזי לווינסון. 

למרות שגליפס נוגעת ומייצרת מגוון מוצרים ומעולמות שונים- 
מוצרים לבית, רהיטים, אביזרים, תכשיטים, WALL-ART ופרויקטים ביצור אישי,
משורטט בתוכם קו מאפיין הנוצר מהחומר - הברזל ומהטון העיצובי שמונע מהשפה שהיא משרטטת.
השפה של גליפס היא שפה צורנית ברורה ומדוייקת. 


קולקציה צורנית בברזל שחור
צילום איקו פרנקו 

מפעל הייצור קיים שנים רבות ואחד הותיקים בארץ, אבל עד שנפתח הסטודיו מעצבים או 
לקוחות שבאו בשביל פריט  אחד או שניים נדחו על הסף, 
מפני שהייצור התמקד לצורכי תעשייה, לא כך כעת.
היום אנשים שמגיעים לגליפס רוקמים ביחד עם מירב חלומות במתכת, עד שמגיעים לתוצר המושלם. 
היא מעידה על עצמה שהיא פרפקציוניסטית ולא תתפשר על דבר שהיא מאמינה בו.


תמונות מברזל
יניב כהן


ואני מרגישה שמעבר לכך שמירב יסודית בעבודה שלה היא עובדת מהלב ורואים שהיא נהנית
ממה שהיא עושה והמוצרים שלה מעוצבים בהתאם.

אני שמחה שהחלטתי להגיע למפעל לפגוש את מירב, היה סיור מעניין ביותר
ובטוחה שעוד ניצור משהו ביחד שישתלב לפרויקט משותף.

בנתיים אשמח לשמוע מה אהבתם ולמה התחברתם ?
שלכם מיכל 




8 תגובות:

  1. פוסט יפהיפה!
    עושה חשק להגיע למפעל ולהתפעל מהעיצובים המקסימים :)

    השבמחק
  2. העבודות של מירב מיוחדות ומעניינות. אני אוהבת את העדינות שהיא מוציאה מהברזל. מבינה מאד מדוע התחברת אליה והרגשת צורך לכתוב עליה. כייף לקרוא אצלך המלצות על יוצרים ישראלים.

    השבמחק
    תשובות
    1. המון תודה נגעת בנקודה מאוד נכונה החוזק של החומר עם העדינות של הקווים באמת תענוג. ומירב מקסימה (: תודה על תגובתך

      מחק
  3. כמה כיף לקרוא אצלך בבלוג על יוצרים בארצנו הקטנטונת. מכירה את מירב והמותג שלה. אין ספק שמדובר באחד המותגים המדליקים ביותר שקיימים כיום בשוק הישראלי. מאוד אוהבת את היצירות שלה.

    השבמחק
  4. תודה קרן שמחה שאהבת ואכן כיף שיש מותג כזה מקומי ואני מרגישה שזאת זכות שהכל קרוב יחסית וחייבות לפרגן ליצור ישראלי

    השבמחק
  5. התמונות קטנות מידי, בקושי מבינים

    השבמחק
  6. מאיפה הסתכלת ? ממחשב מנייד ? ומוזמנים לראות את כל התמונות מאתר של גליפס (:

    השבמחק